Teknoloji

Yapay Zeka Yeme Bozukluğu Olanlara Yardımcı Olacak

Yapay zekanın hızla gelişmesiyle birlikte son zamanlarda bu tür sistemlerin bariz konularda insanların yerini almaya başlayabileceği ciddi şekilde konuşuluyor. eğer şimdi ABD Ulusal Yeme Bozuklukları Derneği’nden (NEDA)Bu bahiste tartışmalı bir atak geldi.

NEDA uzun süredir devam eden yardım hattını kapattı. 1 Haziran’dan itibaren geçerli olan teşkilat, bu departmanı koordine eden ve davetlere cevap veren kurumdur. insanları işten çıkaracak . İşin tartışmalı tarafı, çalışanların yerine yapay zeka kullanılacak.

Chatbot artık yardım arayan kişilere yanıt verecek

Kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan NEDA, artık gerçek kişiler yerine kendisine ulaşmaya çalışanların yardım istediğine inanıyor” Tessaadlı sohbet robotuna ulaşabileceğini söyledi. Düzenleme, yapay zekadan yeme bozukluğu olan kişilere daha uygun hizmet sunacako tartıştı.

NEDA böyle söylese bile işten çıkarmaların arkasında başka bir sebep olabilir. NEDA’dan kovulanlar, bu değişiklikten sendikalaşma kararı almalarından sadece dört gün sonra haberdar oldular. Bu NEDA’nın buluşu, sendikaya karşı Misilleme yaptığına dair dedikodular çıkardı. Yardım hattında çalışanlar, yeterli kaynağa ve çalışana sahip olmadıklarından şikayet ettiler.

NEDA, Amerika Birleşik Devletleri’nin yeme bozukluklarına odaklanan en büyük kar amacı gütmeyen kuruluşudur. Derneğin misyonu, yeme bozukluklarından etkilenen insanlara destek ve kaynak sağlamaktır. 20 yıldan fazla bir süredir, insanlar bu bahisler hakkında rehberlik için ücretsiz NEDA yardım sınırını arayabiliyorlar. Ancak 6 ücretli çalışan ve yaklaşık 200 gönüllüden oluşan bu küçük yardım hattı grubu artık mevcut değil.

1 Haziran’dan itibaren yapay zekalı chatbot Tessa, insanların sorularını cevaplayacak. Cass adlı bir şirket tarafından geliştirilmiştir. akıl sağlığı sohbet robotu . ChatGPT benzerlerinin aksine akıcı konuşmalar yapamadığı söylenen model, ilk olarak 2018 yılında iki davranış sağlığı araştırmacısının rehberliğinde oluşturulmuştu.

Yeme bozukluğu olan kişilerin yapay zeka ile konuşacak olması büyük endişe uyandırıyor

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu gelişme bazı soruları gündeme getiriyor. Yapay zeka modelleri önyargı ve dezenformasyon gibi şeyler ürettikleri için büyük eleştiriler alıyor. Bu nedenle yeme bozukluğu çeken kişilerin önüne böyle bir tekne koymak da kaygıya neden olur.

Bu tarz bir modelin empati yapıp yapamayacağı , Büyük soru işareti, doğru bilgi sağlayıp sağlayamayacağı ve gerçek bir insanla konuşmanın yerini alıp alamayacağıdır. Yardım sınırındaki çalışanların da bir chatbot’u var. insan empatisinin yerini hiçbir şey tutamazve bu kararın yeme bozukluğu topluluğuna. onarılamaz hasara neden olmakinandıklarını söylüyor.

pamukkaleajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu